KORT HÅR?LÅNGT HÅR?








Vet inte riktigt om hon har riktigt
kort hår men annars så är det
snyggt...


Via:Go.runway.com,Pretty Images




Visst är det snyggt med korta frisyrer?jag hade det en period när jag var runt 20-års åldern.
Då var det en sportig frisyr med polisonger(heter det så?)och lite busigt rufsigt ovanför.

På den tiden så var jag lärling på Yvon Holm  frisör
och vi hade tillgång att klippa,fixa,färga hur mycket som helst,så då när jag var så kort,passade jag på att prova olika hårfärger,det skulle ju ändå inte slitas lika mycket =)

Så jag var alltifrån blond(ful gul missfärgad blond)och när den ene chefen såg mig i det blonda(de var ett gift par som ägde,Carl och Yvonne)så skakade han bara på huvudet och sa please(han var engelsman och mörk som mig)och sa att rött ska det vara...

Jaha,så rött blev det men bara ett litet tag,för den röda färgen var liiite för mycdket åt det vinröda hållet men dock blev det fin lyster i ansiktet men kanske inte nåt för en runt 20-års åldern.
Så tillbaks och en ny färg blev det,så på ca två veckor var jag blond,röd,ljusbrun och svart och det ljusbruna var faktiskt riktigt fint.

Men jag trivs bäst med längre hår,även om jag fuskar med extensions,så tycker jag ,att jag är tjejen med det stora och långa håret,det liksom passar...
Och som den ena halvan av cheferna sa,Yvonne,att hon tyckte jag var den enda personen ,hon hade träffat under sina frisör år som verkligen passade i långt hår och dem allra flesta ville hon bara klippa kort.

Så jag håller med henne när det gäller mig själv i fråga men det kan vara supersnyggt med kort på andra och ibland känner man suget,så kanske i framtiden...
Men däremot ljusare hårfärg håller jag fast vid, även om jag nu är svart hårig,så ska jag tillbaks till det ljusa,garanterat!

Kommentarer

POPULÄRA INLÄGG